Français
Ok
Rechercher Ok
Recherche Ok
Par type de résultat
Les actualités
Les articles
Les évènements
Les rubriques
Les structures
Par nombre d'éléments
5 éléments 10 éléments 20 éléments 30 éléments 50 éléments
Envoyer
’intitule : “Development of a numerical modelling and experimental methodology in the chip formation mechanism : Application to the orthogonal cutting of Ti6Al4V alloy.” Le jury sera composé de : Tomas Beno ... Titre de la thèse : «Development of a numerical modelling and experimental methodology in the chip formation mechanism : Application to the orthogonal cutting of Ti6Al4V alloy.»
Create new methodologies for “real-time” remote control involving both advanced actuators, sensors and theoretical physical models dealing with a large quantity of data in a smart way. Define
methodology for the design and multi-scale optimisation of composites obtained by AM while considering certain process constraints (e.g. local fibre bending radius) since the preliminary design stage. However
des stratégies et méthodologies contextualisées associant sciences pour l’ingénieur, sciences humaines et architecture, expérimentations et modélisations dédiées, en vue du développement de projets
The development of a general multi-scale multiphysics modelling strategy coupled with a general optimization methodology and a dedicated mathematical formalism to represent both the topology
to as the micro-scale or pore-scale and the macro-scale or Darcy-scale. Several methodologies basedon theoretical analysis have been developed to upscale transport equations from the micro-scale to obtain macro
design, following a problem-solving methodology developed by the I2M laboratory. A keyword matrix was obtained from the physical phenomena and functional analysis of the unit. From this matrix
mécanique des solides, des fluides et de l’énergétique. Ses compétences reposent sur des approches théoriques aux différentes échelles d’observation, des méthodologies expérimentales avancées et le
importante de l’enseignement se fera sous la forme de séquences d’apprentissage par projets, en utilisant des méthodologies de conception préliminaire et conception détaillée. Ces enseignements sont basés sur